interton logo

QSC TOUCHMIX-EL ÉS K.2 SZÉRIÁVAL ADJÁK ELŐ A HÉT NYOLC NAPJA CÍMŰ MŰVET A PAUL MCCARTNEY MUSICAL ZENEI PRODUCERÉVEL, WIX WICKENS-EL

A kulturális ikon és eredeti „Beatle”, Sir Paul McCartney előadó egy zenekarban egy olyan álomkoncerten - amely a tökéletességre való törekvést igényli. A billentyűs és zenei rendező Wix Wickens és az ász billentyűs Howard “DJ” Howes a közelmúltban elmondta, miért a QSC TouchMix-30 Pro digitális keverőpultot és a K.2 szériát használják ahhoz, hogy számtalan zenei rész tiszta és jól hallható legyen Sir Paul McCartney számos turnéján.

„Több, mint 16 éve dolgozom Paul McCartney-val” – mondja Howes. „Amikor Paul újra elkezdett turnézni, az első turné előtt megterveztük, felépítettük és felprogramoztuk a billentyűket.” Az első a számtalan ok közül, amiért Howes a QSC-t választotta: „Wix-nek saját hangsugárzóra van szüksége a színpadon éppúgy, ahogy egy gitáros is igényli az erősítőt” - magyarázza Howes. „A backline-ból is hallani szeretné a hangját a monitorokkal és az FOH-val szemben. Először J.C. Faxas barátomtól hallottam a QSC-ről. Volt egy stúdióprojektem, amelyhez szükség volt egy sorround hangrendszerre és ezt öt QSC K aktív hangsugárzóval valósítottuk meg. Bár ezek technikailag nem stúdiómonitorok, hihetetlenül részletesen és erőteljesen szóltak, meglepően jól szolgálták az adott célt.”

Howes tudta, hogy ha a QSC aktív hangsugárzók ilyen pontos hangvisszaadással rendelkeznek, remekelnek majd élő színpadi monitor alkalmazásban is. Nem csalódott. „Korábban volt egy társulat egy másik hangsugárzó márkával és a hangzás sosem volt egészen olyan, amilyet szerettünk volna. Megemlítettem a K.2 szériát Wix-nek. Akart valamit a színpad hosszabbik oldalára, így két K12.2 és két KSub aktív hangsugárzót választottunk. Azonnal tiszta, érthető hangzást kaptunk. Nem volt szükség az EQ-ra, csak hagytuk, hogy a crossover elvégezze a munkáját. A K.2 sok presettel rendelkezik és nagyon jól teljesít élő zenei környezetben.”

2000 Watt teljesítménnyel és a DMT (Directivity-Matched Transition) által biztosított egyenletes lefedettséggel a K12.2 csodálatosan teljesít akkor is, amikor egy billentyűnél több hangszer van a monitorban.

A QSC megbízhatósága kulcsfontosságú, amikor olyan művész használja, aki élő legendának számít és nem csökkent az étvágya az élő produkciók tekintetében. „Az egyik oka annak, hogy a Beatles annak idején abbahagyta a turnézást az volt, hogy abban az időben nem volt elérhető az a technológia, amelynek segítségével a színpadon úgy hallhatták volna magukat, ahogyan szerették volna” – jegyezte meg Howes. „Mostanában sok zenekar megteheti, hogy világszerte turnézzon akár két-három éven keresztül, ám Paul McCartney minden évben világkörüli turnét tart.”

Wickens ragaszkodik ahhoz, hogy élőben játsszon teljes zenekari felállással, háttér track-ek nélkül, ezért egy színpadi oktopus a megfelelő felszerelés. „Ez egy régebbi Roland JV eszköz és számos vintage sampler, mert még mindig szeretjük a hangjukat. Két Mac fut a fő színpadnál. Wix gyakran két kezét, két lábát és egy légzésvezérlőt használ egyezerre! Ezek mellett nagyszerű, hogy a TouchMix sokkal intuitívabb, mint bármely más digitális mixer. Nem kell megállnom és gondolkodnom, hogy hogyan kell használni.”

„Az is nagyon hasznos, hogy többsávos felvételt tudok rögzíteni a TouchMix-el” – folytatja Howes. „Ez valójában csak Wix eszközéhez csatlakozik, de ha kéri, egy gombnyomással meg tudom oldani a sávonkénti rögzítést, majd később továbbítani a számítógépemre, melyhez a keverő közvetlenül is csatlakoztatható USB-n keresztül. A TouchMix a technológia egy csodálatos darabkája. Nagyon alkalmazkodónak kell lennünk, ám a K.2 széria és a TouchMix remekül illeszkedik minden környezetbe, a diszkrét kluboktól a nagyobb arénákig.”

Wix Wickens, aki QSC-t használ a koncerteken, egyetért: „A QSC TouchMix-et és a K.2 aktív hangsugárzót már használom egy ideje és nagyon boldog vagyok. Rögtön jól szól, könnyű beállítani és fontos, hogy turné kompatibilis!”

rendszerepites disztribucio ivs digitalis-kreativok interton-egyetem
Az 1990-ben létrehozott INTERTON Group hang-, fény-, színpad-, vizuál- és vezérléstechnikai rendszerek tervezésével, kivitelezésével és karbantartásával, valamint az ezekhez szükséges világszínvonalú termékek kereskedelmével foglalkozik.
Az INTERTON Group saját fejlesztésű és gyártású hiperkardioid vonalsugárzója, az IVS, a visszhangos terek hangosításának egyik legfejlettebb eszköze a világon.
Az INTERTON Group szakmai, szervezeti és jogi értelemben is felkészült a magánjellegű, vállalati, önkormányzati és állami megbízások teljesítésére, Magyarországon és külföldön egyaránt.
Büszkék vagyunk rá, hogy vállalatcsoportunkat Magyarország piacvezető hang- és fénytechnikai vállalatai között tartják számon.

Kapcsolat

  • INTERTON Group
  • Címünk:
    1119 Budapest, Major utca 63.
  • Telefon:
    +36 1/371-2040 (Munkaidőben hívható)
  • Fax:
    +36 1/371-2041
  • E-mail:
    info@intertongroup.com
  • Hírlevél

Adatvédelmi tájékoztatónkat az alábbiak szerint érheti el.